onsdag 19 juni 2013

När vi ändå pratar Fitzgerald...

Ja, i april skulle jag ju läst This side of Paradise av F. Scott Fitzgerald till Wallflowerutmaningen. Det gick sådär och jag fortsatte med den i maj och det gick fortfarande sådär. Jag gav upp.

Det här är Fitzgeralds debutroman och den handlar om ett gäng unga män och deras uttråkade liv på Princeton. När jag läser kring boken så vill jag läsa den, jag vill gilla den, men det tog mig två månader att komma halvvägs igenom - och den är inte mer än 250 sidor. Det är något med de här uttråkade männen som bara inte lockar. Det är många hopp, jag hänger inte riktigt med i historien och dessutom är det lite Seinfeld över den - inget händer - det är en historia om ingenting.

Någon som har läst och gillat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar