fredag 25 januari 2013

Mammalivet i bokform

Under slutet av graviditeten läste jag Vicki Iovines Handbok för gravida och nu när bebisen kommit ut tog jag tag i fortsättningen, Så överlever du ditt första år som mamma. Återigen är det "tjejkompisarna" som ger mig goda råd och delar med sig av sina erfarenheter.

Jag gillar den här också, mycket av det hon skriver kan jag känna igen mig i och vissa saker får jag ta med en nypa salt. Vissa saker reagerar jag ganska starkt på dessutom, männen som hon och hennes tjejkompisar är typ motsatsen till min Grefve. De vågar inte ta hand om sina bebisar, byta blöja gör man inte och frun ska helst inte amma inför dem eftersom hennes bröst ska vara deras leksaker. Just det ja, helst ska man utföra sexuella tjänster på dem så fort förlossningen är över också. Jamen så att... Grefven var den som tog hand om Lill-grefvinnan när hon kom ut, den som byter på henne oftast, den som får henne att somna och han skulle aldrig komma på tanken att föreslå sex förrän jag är redo igen.

Men men, jag gillar som sagt boken ändå och tycker att hon skriver ärligt och underhållande.

2 kommentarer: