torsdag 17 januari 2013

Lite indiskt att läsa

Som ni kan läsa hos Anna så träffades igår Bokbubblarna och diskuterade Siste mannen i tornet av Aravind Adiga. Tyvärr kunde jag inte bidra med så många tankar då jag faktiskt aldrig läste ut boken. Jag gav upp efter 80 sidor, jag kom aldrig riktigt in i den. Indiska namn, amningshjärna och det faktum att jag valde att läsa på engelska var ingen bra kombination.

Men men. Lite indisk feel good har jag läst iaf, inte nu iofs, men för några år sedan. Mr Alis äktenskapsbyrå av Farahad Zama tycker jag är en rolig och charmig bok där man får en viss inblick i Indiens folk och seder.

I min andra bokklub, Bokmaskarna, tipsade en av tjejerna om Mikael Bergstrands Delhis vackraste händer, som tydligen skulle vara både bra och rolig. Fyndade den second hand igår och ställer den bland de andra hyllvärmarna så får vi se när den blir läst.

2 kommentarer: