söndag 6 januari 2013

2012 listad

Hittade den här hos Hyllan.

Vilken var den bästa boken du läste 2012?The particular sadness of lemoncake av Aimee Bender var mysig och fantastisk.
En bok du längtat efter och trodde du skulle älska men inte gjorde?Den glömda trädgården av Kate Morton. Inte alls så bra som jag trott.
Mest överraskande på ett positivt sätt 2012?Hotellet i hörnet av bitter och ljuv av Jamie Ford var mycket bättre och mer intressant än jag trott.
Vilken bok rekommenderade du till flest människor 2012?Den krympande hustrun och Alla mina vänner är superhjältar. Kaufmans böcker är så roliga!
Bästa bokserien du upptäckte 2012?Jag läser inte så många serier, den enda jag följer är Janet Evanovichs Plum-serie.
Nya favoritförfattare som du upptäckte 2012?Ingen som jag känner att jag måste läsa mer av, tyvärr.
Den bästa boken utanför din comfort zone eller som var en ny genre för dig?Det får väl bli A Game of Thrones i så fall. Gillade den, men inte min vanliga genre.
Bästa skräckisen 2012?Läser inte skräck.
Hur många böcker läste du 2012?75 st
Favoritomslag 2012?Hotellet i hörnet av bitter och ljuv. 
Mest minnesvärda karaktär 2012?Hamstern i Miriam och Ezra Elias En hamsters dagbok.
Vackrast skrivna boken som du läst 2012?Timmarna av Michael Cunningham
En bok som gjorde starkt intryck på dig? När 2 blev 3 av Daniel Åberg & Johanna Ögren gjorde intryck eftersom jag och Grefven också gick och blev 3.
Kortaste och längsta boken du läst 2012?Kortast var En hamsters dagbok och längst var A game of Thrones. Båda bra böcker.
Bästa bok du läst endast för att du fick tipset från någon annan?Många böcker jag läser (de allra flesta) är sådana som andra bokbloggar har skrivit om. det är därifrån jag blir tipsad.
Ny favoritblogg du upptäckte 2012?Det får bli ChicklitChloe. Farligt många chick lit-tips. 
Bästa event du besökte 2012?Bokmässan.
Mest populära inlägget på din blogg 2012?Tävla om gott te hos mig var mest populärt 2012. Inte så bokigt...
En bok du inte läste 2012 som du kommer prioritera 2013?Jag skulle vilja läsa färdigt Austens Emma. Påbörjade den 2011 men läste aldrig färdigt den.
En bok du ser fram emot?Elsa Billgrens Vintage.

2 kommentarer:

  1. Tänk att det är så hos de flesta bokbloggare - allra flest kommentarer får man om man skriver om annat än böcker. Lustigt!

    SvaraRadera