måndag 26 november 2012

Teserviser, loppisar och bokte

I mitt nyårslöfte står det att jag ska läsa minst 70 böcker i år - och den 70e boken för i år är utläst! Tänker väl klämma några till i år hoppas jag...

Valet blev den helt underbara The Vintage Teacup Club av Vanessa Greene. Det här var en bok helt i min smak - vintage teserviser, engelsk landsbygd, vänskap och loppisar - kan det bli bättre?

Den handlar om Jenny, Maggie och Alison som alla faller för samma teservis på en bakluckeloppis och bestämmer sig för att dela den. Jenny vill ha den på sitt bröllop, Maggie vill använda den på ett rikemansbröllop med Alice i Underlandet-tema som hon ska anordna och Alison vill stöpa ljus i och sälja i sitt företag. Tillsammans inser de att de behöver fler serviser och blir vänner som åker runt på loppisar och i antikaffärer. Såklart håller livet på under tiden men jag tycker inte alltid att man kan se vad som ska hända...

Jag tyckte jättemycket om den här boken, riktigt feel good med mysiga ingredienser och jag är nu såååå sugen på att samla udda teserviser. Tror dock inte Grefven skulle bli glad om jag fyller huset med sådant.

Apropå teserviser och den härliga dryck som tillhör så hittade jag de här små fynden på Etsy - vill ha!

Jane Austen Tea set hand painted with qoutes from her six novels
Pride and Prejudice Tea set

Real Book Tea by BookTeas

4 kommentarer:

  1. Verkar vara en mysig bok, jag ger inge nyårslöften, inte om läsning bara om träning...

    SvaraRadera
  2. P.S.
    Maken är förtvivlad över våra fyllda köksskåp, men det är jättemysigt att bjuda med udda koppar. Makens idé att vi har olika färg på vinglasfötter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag också verkar mysigt, det är charmigt med udda när det är lite gammeldags fynd.

      Radera
  3. Har kikat på den här boken också och är riktigt sugen på att läsa den!

    SvaraRadera