måndag 19 november 2012

En sen enkät

Det är lite väl många så kallade recensioner här på bloggen nu så jag bryter av med utmaningen This or That som cirkulerat runt bland flera bokbloggar, såpass många faktiskt att jag inte längre kommer ihåg vart jag sett den...

1. Ljudbok eller bok i handen?
Jag har jättesvårt att fokusera och koncentrera mig på att lyssna, jag somnar så lätt. Jag vill ha boken i handen (iofs kan jag numera lätt somna då med...)
2. Pocket eller inbunden?
Jag föredrar pocket men iom att jag köper second hand kan en och annan inbunden slinka med då och då.
3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Jag vill drömma mig bort, alltså får det gärna vara påhittat.
4. Harry Potter eller Twilight?
Inget av dem, måste jag välja så har jag iaf sett HP-filmerna.
5. Fantasyvärld eller vår värld?
Jag föredrar nog våran värld, jag vill liksom kunna låtsas att jag är med.
6. Kindle, iPad eller annat?
Jag hänger ju inte med i den tekniska utvecklingen så jag har varken Kindel eller iPad. Jag vill ha boken i handen, kunna se den och röra den.
7. Låna eller köpa böcker?
När jag köper så är det second hand, alltså blir nyare böcker oftast lånade från bibblan. Jag måste inte äga böckerna jag läser så låna passar mig utmärkt.
8. Bokhandlar eller online?
Ska jag köpa nytt blir det online men annars föredrar jag second hand-butikernas utbud.
9. Ensamstående bok eller trilogi?
Helst ensamstående, jag vill oftast bara läsa slut boken så jag kan börja på nästa. Det där med att njuta av böcker verkar jag ha missat.
10. Tjock bok eller kort bok?
Föredrar kortare men utmanar mig själv ibland med tjockare.
11. Romans eller action?
Luuurve baby!
12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Absolut mysa under filt, numera framför brasan med en kopp te jämte mig.
13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad, mama needs her sugar!
14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Jag läser de recensioner som andra bokbloggare skriver och oftast kan de göra mig sugen eller osugen på en bok. Jag tycker det är bra att få en uppfattning eller att bli lockad att läsa något.

2 kommentarer:

  1. Även secondhand böcker kan hittas på nätet, bäst är nog http://www.bokborsen.se - där kan man hitta nästan allt. Kanske inte helt nya böcker då. Men annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte ens tänkt på, tack för tipset!

      Radera