lördag 27 oktober 2012

En bok om mig!

På sistone har böckerna jag läst inte riktigt fallit mig i smaken så jag tänkte att jag behövde något lättsmält och roligt, valet föll på Sophie Kinsellas En shopaholic i väntans tider. Jag har inte läst Shopaholic-serien men förra året inför vårt bröllop läste jag om Shopaholic när hon ska gifta sig, nu i år tycket jag det passade med när hon ska ha barn.

Den här boken levde upp till allt jag ville ha, den var rolig, snabbläst, mycket igenkännande (nästan pinsamt att erkänna att jag hittade massvis med likheter) och precis vad jag behövde.

Becky är med barn och upptäcker då en helt ny shoppingvärld - barnvagnar, visst behöver man flera olika, en för shopping, en för att klättra i berg och en för sandstranden? Varför är inte hennes man lika engagerad som hon? Förutom då när hon byter till kändisarnas gynekolog Venetia som visar sig vara hans ex - då börjar han minsann engagera sig. I henne. Hrm...

Visst blir boken ibland lite för mycket och jag vill säga till henne att tagga ned, men bitvis är den helt i prick med alla känslor och tankar som kan dyka upp i en blivande mammas huvud - iaf i mitt. Hur sexig är man egentligen i stödstrumpor (inte ett dugg), vem/vilka ska man lyssna på när det gäller barnråd osv?

Kul och läsvärd om man gillar enkel underhållning och kanske speciellt om man är eller har varit gravid och gillar att shoppa. Vilket stämmer på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar