tisdag 21 augusti 2012

Så skickligt skriven

Jag är så glad att jag läste om boken Timmarna efter att ha läst Woolfs Mrs Dalloway. Cunningham har på ett väldigt skickligt sätt fångat Woolfs stil och fått ihop en fantastisk historia om tre spännande kvinnor i tre olika årtionden. Personer som figurerar i Mrs Dalloway finns med fast i annan form i Timmarna. Händelser, symboler och annat strömmar igenom och är lika viktiga - om inte ännu mer - än de var i originalet. Tid, blommor och kyssar.


Egentligen skulle jag vilja läsa om båda böckerna nu direkt igen och riktigt gotta ned mig i dem, men det kommer jag inte göra...

7 kommentarer:

  1. Men visst är det lockande att ägna tid åt dem. De skulle kunna bli många avhandlingar tror jag!

    SvaraRadera
  2. Jag blev sugen på att läsa dem båda efter att du berättat om dem när jag var och hälsade på. Om du vill så har jag utmanat dig:
    http://sincerelyjohanna.blogspot.se/2012/08/atta-fakta-om-mig.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för utmaningen! Ska se till att svara också :-)

      Radera
  3. Timmarna är en riktig favorit - kanske borde jag också läsa Mrs D...och se filmen!

    SvaraRadera
  4. Timmarna är en riktig favorit, borde se filmen också - och läsa Mrs D!

    SvaraRadera
  5. filmen Timmarna tror jag att jag hittade på loppis...

    SvaraRadera