tisdag 28 augusti 2012

Lite om mig...

Min kära Stockholmsvän Johanna som bloggar om sin läsning och annat i livet på SincerelyJohanna har gett mig utmaningen 8 frågor om... som cirklar runt i bloggosfären just nu. Här kommer därför lite om mig:

Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

1. Just nu samlar jag vuxenpoäng - om två veckor flyttar jag till hus, jag har snart varit fru i ett år och i december kommer det en liten Grefvinna till mig och Grefven.

2. Min läsning har ökat de senaste åren - kan det ha med bloggandet att göra kanske?

3. Tålamod är inte min grej. Envishet däremot...

4. Jag älskar färg och mår dåligt om saker omkring mig bara går i vitt, svart, grått eller beige.

5. Jag är med i en bokklubb, Bokbubblarna, med ett gäng bloggare och jag är cirkelledare i bokcirkeln Bokmaskarna ihop med mina gamla kollegor/vänner.

6. Jag hatar när någon säger till mig vad jag måste göra.

7. Jag har över 300 par örhängen hemma. Något fler än ringar, halsband och armband men även de når nog upp i ett högt antal.

8. Flera av mina nära vänner har jag träffat via bloggar. det är tydligen så man träffar vänner i vuxen ålder :-) 

Jag kommer inte att utmana någon eftersom det känns som att de allra flesta redan fått den, men vill du svara på frågorna så känn dig utmanad! 

9 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till att ni får en liten Grefvinna i december. :)

    SvaraRadera
  2. När jag mot förmodan klär mig i mycket färg (alltså inte svart från topp till tå) tänker jag alltid på dig. Du är en så färgsprakande person på fler plan än bara det ögat ser. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag älskar när du klär dig i färg, du passar så bra i starka färger! Kram

      Radera
  3. Många roliga fakta och vilken rolig höst du har framför dig - lycka till! Beträffande punkt 7 lever jag efter min mammas visdomsord: Det finna bara två måsten i livet - att dö och att välja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar så klart punkt 6....

      Radera
    2. Många roliga fakta och vilken rolig höst du har framför dig - lycka till! Beträffande punkt 6 lever jag efter min mammas visdomsord: Det finna bara två måsten i livet - att dö och att välja!

      Radera
  4. Har problem att kommentera hos dig så ursäkta ifall kommentarerna dupliceras! Vad jag har försökt skriva är grattis och ang. punkt 6 lever jag efter min mammas devis att det bara finns 2 måsten i livet: att dö och att välja :)

    SvaraRadera