tisdag 27 mars 2012

Titlar på "S"


Vi går vidare till S, där det fanns väldigt många titlar. Jag valde ut sex som jag faktiskt läst!

Stately pursuits av Katie Fforde. Mysig berättelse om house sitting, kärlek och hundar. Precis som det ska vara i en Fforde-bok.

Spökflickan av Torey Hayden. Den här läste jag i tonåren och har läst flera gånger om. Hemsk men så bra.

Stormen och vreden av William Faulkner. Den här är är vrickad och svår men jag älskade den under litt.vet-kursen.

Sense and sensibility av Jane Austen. Inte direkt min favorit, men den här utgåvan är fin att se på iaf :-)

Stolthet och fördom och zombier av Jane Austen och Set Grahame-Smith. Lite kul med spin offs men jag är inte direkt såld på zombier...

Seducing Mr Darcy av Gwen Cready. Köptes inför min chick lit-uppsats. Kul och lite mer vågad än den Mr Darcy vi är vana vid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar