måndag 2 januari 2012

Jag har en läsare i famnen

Jag köpte Murakamis Vad jag pratar om när jag pratar om löpning till Grefven i julklapp. Grefven är inte direkt en sådan som läser böcker, men jag tänkte att som den löpare han är kanske den här kan vara intressant.*

Häromdagen är jag satt i soffan och läste så kröp han upp jämte mig och började läsa i sin bok - så satt vi där i soffan sådär mysigt och tyst och läste båda två.

Ett obetydligt steg för världen - något jättefint och speciellt för mig!


* Vilket den verkar vara - när han hade läst de första 30 sidorna satt han och berättade för sina vänner om Murakami och hans löpande

2 kommentarer:

  1. Mysigt, jag gillade den boken väldigt mycket, den stora löparen jag är (har faktiskt avverkat tio GöteborgsVarv)... Murakami berättar ovanligt mycket om sig själv.

    SvaraRadera
  2. Shit, bra jobbat Hannele! Jag gillade också den, fick mer förståelse för Grefven och hans maratonlopp.

    SvaraRadera