måndag 24 oktober 2011

The heroine's bookshelf

För några veckor sedan hittade jag en intressant bok på biblioteket och jag är så glad att jag läste den. The heroine's bookshelf handlar om ett gäng starka, udda och olika kvinnliga författare till några av våra favoritböcker. Jag har inte läst alla de böcker som nämns men det behöver man inte för att njuta av denna - men man blir rätt sugen...

Tack vare Hyllan hittade jag också författarens hemsida/blogg där ni bl.a. kan hitta spännande drinkrecept baserade på hjältinnorna i boken eller köra en readalong på Borta med vinden.

En väldigt intressant och kul bok - läs den!

5 kommentarer:

  1. Det lät som en rolig och intressant bok. Den får man hålla ögonen öppna för.

    SvaraRadera
  2. Vassego' en del är till dig :-)
    http://minbokblogg-gittan.blogspot.com/2011/10/liebster-blog.html

    SvaraRadera
  3. Bea: Gör så, tyckte den var riktigt intressant!

    Gittan: Tack, vad gulligt av dig!

    SvaraRadera
  4. Så lite så, du skulle gilla den Hannele!

    SvaraRadera