torsdag 7 juli 2011

Luftslott kallas väl inte luftslott för ingenting...

Då så Frida, nu har jag bekantat mig med Sheila O'Flanagan och hennes Luftslott. Lättläst, lagom förutsägbar men tyvärr inte min grej... Det är alldeles för överhastat och puttinuttigt i dialogen och ja... jag vet inte men jag kom aldrig riktigt in i den, jag blev inte nyfiken på hur det skulle gå och jag blev allmänt irriterad på de mycket störande karaktärerna i boken - jag tror inte det fanns en enda jag gillade.

Det kan mycket väl hända att jag kommer läsa de andra O'Flanagan-böckerna som jag ändå har hemma, men inte just nu. Sorry.

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att du inte gillade! Det var ett tag sedan jag läste den, men jag minns att jag gillade att hon var flygledare (hette det det? hon satt i ett flygtorn typ vill jag minnas) och det som berättades där. Jag vill också minnas att jag tyckte den var lagom mysig och lagom förutsägbar som du säger. Nåväl, bättre lycka nästa gång ;)

    SvaraRadera
  2. Jodå, flygledare var hon och det var väl kanske lite intressant, men i övrigt störde jag mig mest på dem. Men men, nu har jag ju läst den iaf :-)

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag ska läsa mer irländskt, så ska jag läsa henne också, på sommaren är det skönt med förutsägbara böcker (fast jag vet inte vad det betyder. När recensenter skriver så, så är det sällan så...

    SvaraRadera