lördag 5 februari 2011

Dag 2 - En bok jag läst mer än 3 ggr

Ja du, det finns några stycken som jag läser om. Oftast läser jag bara böcker en gång men vissa är ju sådär fantastiska att man liksom bara måste läsa om dem.

Torey Haydens Spökflickan är en bok som jag först läste när jag gick i gymnasiet. Jag var ingen stor bokläsare men sista året började jag hitta en läslust och spenderade mer och mer tid på biblioteket. Spökflickan vet jag inte varför jag läste första gången, men jag vet att den har lästs om flera ggr. Jag gillar den här hemska historien och jag gillar att läsa om hur Torey når fram till de här svåra barnen - jag gissar att det är pedagogen i mig som vill lära sig något. Jag har faktiskt inte läst någon mer av Haydens böcker men har köpt hem några som väntar i hyllan.

Bridget Jones dagbok tror jag också har lästs ett antal ggr, men den kommer säkert nämnas någon av de andra dagarna så jag lämnar den därhän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar